je bent hier:
AGENDA AGENDA NETWERKEN
Omgaan met ontevredenheid: Hoe overleven in deze EIStijd?
op 4/4/2019 - 4/4/2019 om 18:30
Programma:
Ontevreden en eisende klanten, patiënten en familie opvangen: het is geen prettige job. De ontevreden klant zet druk, onze verdedigingsmechanismen treden in werking en bemoeilijken een professionele aanpak. We ergeren ons vooral aan de manier waarop ongenoegen wordt geuit. Daarnaast wordt aangetoond dat slechts een minderheid van de ontevredenen hun ongenoegen uiten tegenover diegene die er iets kan aan doen. Vaak wordt diegene die het als eerste zou moeten weten het meest in het ongewisse gelaten, terwijl klanten graag hun (al dan niet aangedikt) verhaal vertellen aan al wie het wil horen. 
Nochtans zijn klachten belangrijk voor een organisatie. Ze komen van loyale klanten die op een duidelijke, maar niet altijd correcte manier willen zeggen wat er fout loopt, eerder dan het rond te bazuinen via Radio Trottoir.
In deze opleiding onderzoeken we de ontevredenheid, het belang om deze aan de oppervlakte te brengen en bieden we recepten om ontevreden klanten op een professionele manier te helpen. 
 
Doelgroep:
Iedereen die overtuigd is dat het opsporen en aanpakken van ontevredenheid tot een betere dienstverlening leidt. 
Iedereen die een hogere tevredenheid van klanten en medewerkers nastreeft. 
Iedereen die het moeilijk heeft met klanten die alles doen om hun zin te krijgen.

Op welke vragen krijgt u antwoord: 
Hoe ontstaat tevredenheid? De balans tussen verwachtingen en service.
Hoe ontstaat ontevredenheid? 
Hoe uiten mensen hun ontevredenheid? 
Hoe creëert u een klimaat waarbij ontevredenheid aan de oppervlakte komt?
Hoe kunnen wij vermijden dat het uit de hand loopt.?
Waarom doen ontevreden klanten vaak zo ‘moeilijk’? 
Do’s en dont’s voor een efficiënte aanpak. 

Docent: Mevr. K. Claes, VICE Consultancy

Duur: 4 april 2019; 18.30 uur tot 22.00 uur

Kostprijs: Leden NVKVV: € 33 pp; Niet-leden NVKVV: € 55 pp; Niet-leden NVKVV incl. lidmaatschap van juni 2018 t.e.m. december 2019: € 91 pp

Locatie: WZC Sint-Bavo, Sint-Bavostraat 29, 2610 Wilrijk
Georganiseerd door:
NVKVV i.s.m. Regionaal Netwerk Antwerpen
Locatie:
WZC Sint-Bavo
Sint-Bavostraat 29
2610 WILRIJK
Schrijf online in
Voor bijkomende informatie en vragen:
j.smeets@nvkvv.be
NVKVV i.s.m. Regionaal Netwerk Antwerpen
Tel: +32 2-737.97.81
Jaarprogramma 2018-2019
NVKVV - Netwerk Waasland
Het Netwerk Waasland stelt zijn jaarprogramma 2018-2019 voor.

U vindt het programma hier.

Wij kijken er naar uit om u op één van onze initiatieven te mogen verwelkomen.

Koen Verbelen
Voorzitter NVKVV Netwerk Waasland
Van zorgdossier naar zorgportaal. Het zorgportaal als hefboom voor cliŽntenparticipatie
NVKVV Netwerk West-Vlaanderen
Een zorgportaal voor patiënten en zorgverleners : van droom naar werkelijkheid. De patiënt heeft straks  toegang tot zijn zorgdossier,  kan zijn medicatie, zijn agenda en zijn behandelplan raadplegen.  Hij beheert zelf zijn crisisplan en noteert gegevens in zijn dagboek. Team besprekingen voorbereiden of een vragenlijst invullen: het behoort straks tot de realiteit. 
  
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van hoe het zorgportaal het zelfmanagement van de patiënt stimuleert.  Met toestemming van de patiënt kan ook de verwijzer en de familie betrokken worden.

Het zorgportaal zal voor ons, beroepsbeoefenaars, een nieuwe realiteit worden. 

Hoe kunnen we ons daarop voorbereiden ?

Datum: Donderdag 16 mei 2019  van 19u30 tot 21u

Spreker : Dhr. Pol Vanhee, Stafmedewerker patiëntenzorg
       Kliniek Sint Jozef Pittem
 

Plaats: Ziekenhuis Waregem, Vijfseweg 150, 8790 Waregem
      Parking op het terrein

Inkom: NVKVV leden:  € 5,00
NVKVV studenten : € 2,50
Niet NVKVV- leden: € 10,00
Niet NVKVV – studenten : € 5,00

Attest van gevolgde bijscholing wordt op het einde van de avond bezorgd.

Om af te sluiten trakteren we met een natje en een droogje.

Informatie :
- Myriam De Meester: de.meester.myriam@skynet.be  met als onderwerp “ Zorgdossier – zorgportaal".

Iedereen is welkom. 

Inschrijven: graag tegen uiterlijk 7/05/2019 een seintje naar: 
de.meester.myriam@skynet.be met vermelding 
zorgdossier – zorgportaal ‘ en de naam/namen van de deelnemers
Leden  NVKVV 2019  vermelden eveneens hun lidnummer.
Geef uw Gebruikersnaam en Paswoord.
Gebruikersnaam
Paswoord
Blijf ingelogd
Paswoord vergeten?
Technoloog medische beeldvorming
AZ Rivierenland - Campus Rumst
Verpleegkundige/Technoloog Medische Beeldvorming Cardiale Echografie (M/V)
O.L.V. Ziekenhuis Campus Aalst-Asse-Ninove
Verpleegkundigen
Europaziekenhuizen - Cliniques de l'Europe
Ben jij de enthousiaste collega die wij zoeken?
Ziekenhuis Maas en Kempen - Maaseik
Een verpleegkundige en een zorgkundige (M/V)
Koningin Elisabeth Instituut (KEI) te Oostduinkerke